Dag 1 - 2011

Är inte alltid nyårsdagen en rejäl vilodag... man har liksom inte kraft och ork att göra någonting känns det som. Det blev i och för sig inte så sent igår hemma hos Nisse & Rita, vi kasade hemåt runt kvart i ett efter en trevlig kväll med god mat. Förrätt, varmrätt och en alldeles för god efterrätt stod på menyn. Sen skulle vi ätit ost och lite kex också men då fick vi säga stopp... vi är ju några stycken som är alldeles för glada för godsaker nämligen.



Men idag är det startskottet för att inte vräka i sig en massa onyttigheter utan försöka komma in i normala gängor igen efter helgerna. Jag, maken och makens äldsta bror har från och med idag ett gemensamt race... startvikterna är 136, 86 och 63... ni får själva gissa vem som är vem.

Annars tyckte jag att det var betydligt färre raketer i år än annars och det är bra, jag kommer ihåg hur fruktansvärt rädd Mitzan var på nyår och det är inget kul. Lille Nils däremot hade klarat det bra meddelade lill-sonen och jag hoppas att det var likadant för Ramsey. Däremot tycker Nisse och Ritas hund, Sally, bara det är kul med raketer och skäller glatt på alla.

Idag har det som sagt bara varit en vilodag. Jag och maken tog oss i kragen och gick en runda i förmiddags och sen har jag och kusin P varit en sväng hos farmor. Hon frågade om vi hade hört sången i natt (?), de "sjöng ju så vackert"! Hmm... med tanke på att hon är i det närmaste döv och inte hör någonting om du inte vrålar direkt in i örat kan man ju fundera på vad det är för sånger hon har hört...

- Jag har inte sett gubben på länge, sa hon
- Vilken gubbe, frågar vi
- Han gubben som brukar vara här hos hon käringen...
- Han är kanske död, säger Pia
Farmor tittar fundersamt på oss:
- Nej, då hade vi fått tårta

Som vi skrattade... rätt makabert också. Men man kan inte riktigt lita på allt farmor säger heller för hon har lite egna fantasier också ibland (*ler*)

Imorgon är det hemfärd för stor-sonen. Skall bli kul att se när han ämnar böjar packa ner i sin väska. Jag kan säga att hela rummet är belägrat med prylar... hela golvet, soffan, sängen och fåtöljerna. Men det är ju GOTT om tid!

Why won't you release me... mercy! //Farmskan

PS! Rita... lever undulaterna efter gårdagskvällens "gas-serenad"?


Kommentarer
Lill-dottern

Ramsay var inte ett dugg rädd :) jätte skönt!

2011-01-01 @ 17:18:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0