Sista veckan

Efter en skön söndag var det så dags för min sista Älmhultsvecka. Sen gör jag som flyttfåglarna... vänder näbben söderut. Kan ju vara kul att lära känna den vägen också lite bättre (*ler*). Vägen till Älmhult känner man lika väl som sin egen byxficka. Alla gupp i vägen, alla brunnslock, alla platser där man kan köra om, alla platser där man inte kan köra om (men gör det ändå...), alla älg- och vildsvinsstråk... ja, ni fattar.

Och sen Älmhults alla förnöjelser... Lunchen på Hannas (alltid kycklingfilé och sallad), den fantastiska klädaffären Trend House (i en sån liten ort!), walk-through-lunch på varuhuset med kombinerat inköp av smått och gott. Kommer att bli svårt att matcha inne på Ideon-området tror jag och jag är ju alltför lat för att orka åka ner till stan. Undrar om jag vet vad jag gör...

Idag var det halt som bara den på uppfarten. Maken hade, med livet som insats, varit uppe på garagetaket för att sopa det rent från snö, is och vatten. Allt vatten rann därför ut genom stupröret och vidare ut över hela uppfarten. Man behövde broddar eller skridskor kan jag säga!


Han tänkte sig nog inte för där maken... fast å andra sidan skrapade han mina rutor

Har en jäkla huvudvärk idag... tror jag behöver något sött. Är sjukt sugen på en semla men det lär ju bli en omöjlighet att hitta det i Everöd en måndagkväll klockan halv åtta. Det enda jag hittat när jag dammsög skåpen var några M&M-kulor och det är inte det bästa jag vet... men vad gör man!! Har förresten bokat vår Skottlandsresa idag + biljetter till Tatoo!! Yihaa... Äntligen

Cause you're amazing... just the way you are!  //Farmskan

PS:
Du vet att du har en dålig dag när dina barn har gjort en voodoodocka som liknar dig och vill låna dina strumpstickor...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0