Tre rätters gourmet...

Hade en riktigt rolig kväll med gamla jobbe-gänget igår. Håkan som varit professionell kock i sitt tidigare liv hade satt ihop en fantastisk trerätters meny som vi hjälptes åt att fixa till. Eller ja... jag hamnade i duknings-gruppen så jag bidrog inte så mycket i själva anrättandet av maten (synd egentligen). Men vad gott det var!!

Till förrätt: Scampi med chili-avakadoröra och tomatgazpacho
Huvudrätt: Lammrack med potatiskaka och äppelchutney
Efterrätt: Vit chokladmousse med färska bär och grädde



Inte en enda kalori där inte... och inte i det fantastiskt goda vinet till heller tror jag. Lyckades dock spilla först tomat-gazpacho på hela tröjan (den gigantiska bysten ni vet...) och sen ett glas vin över mina byxor. Det är snart dags för "pensionärsservett"

Högt i tak och mycket skratt. Och till min förvåning (och säkert de andras också) inte en enda tår, jag som annars är så blödig. Kändes bara roligt och gott i magen. Så tack till er alla för en riktigt trevlig kväll! Denna är till dig Frida... "sköt du det på bästa sätt"



Tillbringade natten på IKEA värdshus sen eftersom jag hade några tidiga morgonmöten i Älmhult idag. Somnade som en stock direkt men vaknade efter någon timme av att det var ofantligt varmt på rummet. Det gick fasen inte att somna om... så idag har jag haft rätt så mörka ringar under ögonen kan jag säga.

Nu är det fredag och första dagen på min faste-vecka! //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0