Vad fasen händer?

Alltså jag har under flera år tjatat i bilen om olika djurfenomen, som till exempel hur fåglar dör. Om de bara flyger fram helt lugnt en dag och så "pang" ramlar de i backen. Nu verkar det ju som om min teori helt plötsligt har fått en renässans... först ett helt gäng i USA, sen ett helt gäng i Falköping och nu 8.000 duvor som föll från himlen i Italien. Alltså jag tycker det är lätt äckligt detta... jag gläds inte alls åt att få rätt utan känner snarare olust över att kanske få en äcklig fågel i huvudet. Jag gillar inte fåglar och... något konstigt är det! Kan det vara moderaternas fel? Eller kanske terroristernas....

Idag kom sötaste Grahnskan på ett "alltför-sällan-besök", lite frallor och kaffe och åtminstone en liten stunds traggande. Hon såg ut att må fin-fint och de jobbar på med sin gård, djuren och sina ungar. Fattas bara lite hembrygt äppelvin också. Hon har energi så det räcker och blir över

En runda till stan för mig och maken, trodde det skulle vara som en normal fredag men icke. Världens röra överallt, massor med odugliga bilförare och förvirrade fotgängare. Hittade i varje fall det vi skulle till töserna i födelsepresent och sen fick vi ta Willys också för lite storshopping. Och där var ju nästan inget folk heller (OBS! Ironi!). Man får bita ihop... tacka vet jag Matöppet i Everöd, där trängs man inte.

Gött var det i varje fall att vara ledig denna klämfredag!

Håll tummarna för att vi äntligen kommer iväg i år...



//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0