Degeberga marknad

Åsså tittar lilla solen fram igen!

Jag och maken stack efter lunch till Degeberga marknad, en av sommarens måsten. Inte för att man behöver något utan för att det är kul att vandra runt och glo på folk. För folk var där... ett par tusen till förutom oss och trots det var det bara tre stycken man kände. Rätt märkligt egentligen. Det vi visste var att det skulle inhandlas marknadskarameller, också ett måste, och lite blommor. När man går runt där bland kryddor, krukor, foppatofflor och fula kläder undrar man hur det ens är möjligt för dem att få något sålt. Det mesta är faktiskt bara skräp.



Men trots att det är skräp så blev det ett par nya trädgårdstofflor till maken, ett armband till mig och så lite brända mandlar och marknadsgodis till oss bägge. Hade ju lovat farmor Signe att köpa lite karameller. Hon ville ha polkagriser men där sa jag stopp
- Du kan väl inte äta polkagrisar... du har ju inga tänder människa
Jag fick ett gapskratt till svar (*ler*)
Nej... mjuka nougat och marmelad är vad hon får

Sen en annan sak man kan fundera över. VARFÖR tar folk med sig sina hundar på marknad? Det enda de ser är miljontals med ben, blir trampade på och så ryker de ihop med andra hundar. För att inte tala om värmen... tycker synd om dom faktiskt.

Ikväll blir det en sväng till Kristianstad med kusin P och Jan(a). Lite god mat och något gott att dricka till det sitter fint i den gamla kroppen. Känns som om semestern närmar sig...

//Farmskan

PS! Paps... jag är min fars dotter så det är kanske en snabbkassa för oss bägge?


Kommentarer
Babs

Du har så rätt Åsa.

2011-07-16 @ 22:39:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0