En sak till... eller två

Man behöver tydligen inte kunna sjunga för att få vara gästartist i allsångsprogrammet som just nu går på TV. Det räcker att vara halvkändis och dessutom ta med sig sin dotter som inte heller kan sjunga. Ibland borde man veta när det är dags att sluta.

Sen måste jag ju lägga till en sak till på gårdagens topp-5-lista, och det är det här med elektricitet (och då pratar jag inte om att sätta i en kontakt i väggen kusin P!). Nej ikväll när jag gjorde lite mat till mig och dottern så slocknade helt plötsligt ugnen och en otäck felkod uppenbarade sig i displayen Error F08. Jaha... typiskt nu när maken inte var hemma och kunna fixa. Jag hatar sånt och skulle utan tvekan ha kunnat köra iväg och köpa en ny ugn.

Men jag sansade mig lite och ringde dansken
- Kan du prova att bryta strömmen och se om det bara är överhettningsskyddet som utlöst
- Hur gör jag det, den är ju inbyggd (japp... färgad blond!)
- Dra proppen

Dra proppen säger han som den naturligaste sak i världen. Jo, jag hittar till proppskåpet men där är ju typ flera hundra olika att välja mellan. Så min riddare i nöden satte sig i sin röda sportbil och susade ner hit. Tog ut proppen och satte in den igen och vips så fungerade ugnen igen.

Nu har den fått sin första varning...
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0