Himlen runt hörnet

Tror jag har hittat felet till datorstrulet... den trådlösa routern verkar inte vilja fungera som den ska, vilket gör att allt är trööööögt som bara den och det går inte att skicka mail ut eller ladda något över huvud taget. Har kollat bredbandet och det är OK och datorn är ju ny så det finns liksom inte så mycket kvar. Skall åka ner och köpa en ny imorgon och hoppas på att stor-sonen kan installera den när han kommer till helgen. Jag hatar verkligen när det strular!


Hade ju tagit en massa "fina bilder" på garaget (eller det före detta garaget kanske man skall säga) som jag skulle lagt upp. Där mögel och ruttna bjälkar snart är ett minne blott. Nu har vi bokstavligen himlen runt hörnet så maken hoppas givetvis att det inte regnar nu fram till måndag när byggfirman (förhoppningsvis!!) kommer som utlovat och börjar sitt bygge. Han och broder Nils slet bra hela kvällen med att riva. Men kanske... om det går som jag vill att vi kan lägga upp dessa "fina bilder" i veckan. Bara som ett skräckexempel på hur ett tak inte skall vara.

Igår hade vi en lite udda incident på jobbet där en person helt obemärkt tog sig in och försökte stjäla datorer. Rena turen att en kollega började fundera på vem killen var, själv lade jag inte ens märke till honom. Han kom på lunchen när det är lite mindre folk och sen satte han sig helt fräckt på en plats och började koppla ur datorn. När kollegan gick ditåt, lyfte han bara luren och låtsades ringa "Var skulle jag gå sa du... aha till höger, men då gick jag fel..." Han påstod att han gått fel och skulle till Previa. Ja, eller hur, då frågar man väl någon om var man befinner sig, sätter sig väl inte och kopplar ur datorer... eller??

Fräckt är bara förnamnet, själv heter jag
//Farmskan



Kommentarer
Git

Shit! Vilken fräckis!! Hoppas han hittade till previa och får hjälp med vad han nu lider av, skillnad mellan mitt o ditt = olcekalum bretylaum!

2011-07-05 @ 21:12:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0