Konsten att lyssna

Tror nu att jag hittat felet på mitt dator/bredband/router-problem och tog mig därför efter lunch in till staden för att besöka dess Teliabutik. Fick kölapp nummer 40 och endast ett par minuter efteråt var det min tur. Tjejen som skulle hjälpa mig var någonstans mellan 25-30 år och älskade verkligen sitt jobb... att ge service till kunderna (OBS! Ironi!). Jag förklarade att jag hade problem med mitt hemmanätverk som bestod av bredband och trådlös router och... (här avbröt hon mig)

- Du får ta med din in och så skickar vi iväg den för felsökning
- Vilken då?
- Din router, du får en servicelapp och så skickar vi iväg den innan vi ersätter den med en ny.
- Varför skall ni skicka iväg min router?
- Jo, vi ersätter inte direkt, utan bara om vi konstaterar att där är fel på den
- Men det är ju inte er router
- Men du hyr väl den här?
- Nej, det gör jag inte
- Då måste du köpa en ny för 470 kronor

1) Jag är inte intresserad av att köpa en ny router, jag ville titta på ett alternativ
2) Mitt andra ärende var också att uppdatera mitt bredband till något snabbare
3) Jag är en hopplös tekniker och behöver din hjälp och dina råd

Hon lyckades inte med något av det... Ja, pappa nu stör jag mig igen!! Får väl se om vi får till något snart för det är ganska hopplöst att köra på det mobila bredbandet.

Farmor Signe har idag varit på sjukhuset med sina knutor och det konstaterades att det var hudcancer och att de var rätt otäcka. Egentligen vill de ta bort dom men då behöver man gå ganska djupt och därefter ersätta med hud från andra delar av kroppen. Vilken hud då?? Hennes skinn hänger ju knappt ihop så att flytta det runt på kroppen ser man ju nästan som omöjligt. Så nu skall de testa med en cellgiftssalva istället och se om de kan minska dem istället. De tog åtminstone lite hänsyn till hennes ålder i bedömningen och det var ju skönt. Vi får väl se hur det går... stackars lilla farmor, tror hon var rätt trött efter dagens bravader!

Själv har jag varit på klippning och lite påfyllnad på utväxten... som ny igen!

Happy weekend everyhopa
//Farmskan



Kommentarer
Maya

Telias butikspersonal behöver charmkurs, det kan jag intyga på... däremot är det kanon på chatten, kunnig personal och snabb hjälp och tips och råd!

Stackars Farmor Signe :( Hoppas det går bra!

Kram Maya

2011-07-09 @ 12:57:44
URL: http://mayashideout.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0