Regn oh regn

Hällregn hela dagen... hoppas verkligen att det slutar innan jag går på semester. Jobbar måndag och tisdag också i nästa vecka sen är det dags. Ska bli riktigt riktigt skönt.

Förmiddagen innebar som sagt ett säljmöte och det var kul att möta kund igen. Det är ju några år sen jag var ute på sånt men det går inte att komma ifrån att det är ute hos kund man gör affärerna. Att se möjligheterna och ge bra erbjudanden... så skoj! Efter mötet gick jag inom Domus för att köpa mig lite lunch och passade även på att där besöka Systemet för att hämta ut en vinbeställning (låter värre än det är...)

Och då Paps kom jag på en sak som är sjukt irriterande! Framför mig i beställningen / infon stod ett par och skulle lämna tillbaka lite olika flaskor "för deras australiensiska vänner åkt hem". Och när de äntligen var färdiga med det och fått tillbaka sina pengar drog de fram en lång meny "för nu väntades minsann engelska vänner". Vännerna var både vegeterianer och allergiker så det gällde att hitta ett vin som passade till en varierad buffé bestående av både fisk och grönt. Och till spettkakan som var söt i sig själv vad skulle man dricka då? Passade en Jameson till kaffet eller skulle man satsa på en Malt whiskey... Fatta vad denna diskussion tog tid!!

Visst det är en bra service... men för vem? Knappast för de som väntar...


"Du vill inte stå bakom oss... vi tar evigheter på oss..."

Jag och maken hade tänkt att vi skulle ta oss in till Kristianstadsdagarna men det är ju mindre lockande nu när regnet öser ner. Det får nog bli en bra film och soffan istället. Blir det uppehåll imorgon blir det i varje fall Degeberga marknad. En klassisk sommargrej!

//Farmskan




Kommentarer
Paps

Jag tycker det är dåligt av systembolaget, att de inte har en särskild kassa för Åsa Färm.

2011-07-15 @ 21:07:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0