Telia var god dröj

"Du har plats nummer 63 i kön"
"Du har plats nummer 59 i kön"
"Du har plats nummer 58 i kön"
... just nu är jag nere på plats nummer 33... kommer bli en låång väntan.

Telegubben har precis varit här och det är inget fel på bredbandet varken in eller ut så han konstaterade att det är själva gatewayn (notera gärna min fruktansvärda kunskap kring detta...). Men till saken hör ju att den där gatewayn är ju helt ny, max två-tre veckor gammal. Spelar tydligen ingen roll, den måste bytas ut.

- Kan inte du ta den med och byta den då
- Nej, det är Telias, vi får inte byta ut dom
Så nu måste jag alltså själv beställa en ny och förmodligen vänta några veckor på att den skall levereras... jag blir så trött på teknik!!

Annars är jag ganska glad idag. Har träffat en vän från förr och som jag tappat kontakten med en smula. Har saknat henne mycket så det var roligt att få träffas idag och kanske få förklara lite saker för varandra. Hoppas nu att vi kan fortsätta träffas och att vi får tillbaka tilliten från förr.

Så här såg det ut igår i Torsebro... här är "4xFärmare"



Och här är publiken...



Nejdå... det svängde rejält där ett tag så det var lätt att trampa takten.

Nu lite fika, sen en sväng bortom Bromölla och hämta vinet innan det blir grille hemma hos svärdotterns föräldrar. Jag har just nu "plats 12"... det tar sig!!

//Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0