Uppe med tuppen

Idag var jag och Nils uppe med tuppen, tänkte att jag kanske kunde få tid att blogga lite efter hans morgonpromenad. Det har gått i ett sen i tisdags så jag tycker jag hinner inte med det här avkopplande bloggandet riktigt. Bättring... semestern skall väl vara lugn och avkopplande eller?

Igår fyllde sötaste svärdottern Madde 25 år, men eftersom hon valde att vara trogen supporter till lill-sonen som spelade beachhandboll, firades ingenting. Jag var dock nere en sväng och hälsade på i det trista vädret de hade att dras med, verkar som om regn är handbollens öde. Men det påverkar inte killarna så där mycket utan med ena laget gick de till kvartsfinal och med det andra vann de B-finalen. De är makalösa med tanke på hur mycket de egentligen tränar. Sitter väl i generna någonstans (inte mina dock). Maddes mor och far hade tårta med sig till stranden så vi sjöng lite fint och sen fikade vi åtminstone tillsammans... det får bli bättre firande på tisdag.

Igår kväll hade vi sen makens bror med fru och bästaste kompisen Manne här på lite mat och vin. Farmskan hade lite nya rätter att testa och det mottogs riktigt bra. Dottern menade på om jag nu skulle bli värsta matmamman, men så långt skall vi nog inte gå. Två dagar i rad med lite festmat kan ju göra henne lite hoppfull kanske... plus att jag bakat bröd till maten (*skrattar*). Förstår om hon är förvirrad.

Och idag... hipp hurra för bamsefar!!! Maken fyller år och han sussar fortfarande så snart skall vi gå in och väcka honom med lite sång. Tyvärr kan jag inte spela dragspel, vilket han plågar oss andra med varje födelsedag, men jag kan kanske hitta hans inköpta flöjt någonstans och tjoa med. Eller så släpper jag helt enkelt bara upp hunden i sängen... vi får se.

En sväng till farmor och sen blir det tårta och kaffe här i eftermiddag. Sa jag att det var sista dagen av fyra som vi firade honom??

En del skall då alltid överdriva! //Farmskan


Kommentarer
Manne

Tack för igår! Gott Gott o trevligt som alltid!

2011-07-24 @ 17:15:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0