Det är jag och Owe

- Skriver du så snabbt eller spelar du spel?
Kollegans lite udda fråga kom när jag satt och skrev protokoll på jobbet igår. Ja du käre kollega... vi i generationen som växt upp med skrivmaskin som ett ämne på schemat i skolan är sjukligt bra på detta. Så långt ifrån pekfingervalsen man kan komma. Ibland är man glad att man tillhör relikerna på jobbet...

Efter att jag och maken avnjutit lite fredagstacos skjutsade han mig ner till fru Ekdahl. Där pågick nämligen ett litet partaj i deras trädgård och jag skulle vara "den galna grannen" som klagade på att det högljutt till. Så först ringde jag och "klagade" och fru Ekdahl spelade med bra så stämningen piskades upp lite. Därefter smög jag runt till baksidan för att höra hur de beklagade sig... hårt bankande på väggen och det blev knäpptyst. När jag sen kom runt hörnan och gastade högljutt så brast det för dom (*ler*).

Vilken härlig kväll vi hade sen med skratt och flams och mycket vin. Så det fanns kanske en och annan riktig granne som gärna skulle velat klaga... Riktigt roligt och jag var på härligt humör när maken hämtade mig framåt natten. Så tack för att jag fick vara "surprisen" på festen (och försök nu att dämpa gapflabbat när chefen glider in på jobbet imorgon.. för det blir den riktiga surprisen...). Skulle gärna velat se det...

Började dagen idag med massage hos thailändskan... tror fasen jag blivit beroende av att få massage. Men gott är det. Sen blev det lite ärenden, biltvätt och avslutande veckohandling på Maxi. Och nu måste jag faktiskt få irritera mig på något även om jag vet att detta något har ett välment syfte. Jag retar ihjäl mig på människor som måste ställa upp sina varor en och en i rad med streckkoden vänd åt rätt håll! Så... nu är det sagt. Det tar en otrolig tid och kassörskan får vänta mellan varje vara medan kön bara växer. Gaaahhhh!!!

Nu kallar maken... hans hemmalagade pizza är klar!
Ha en skön lördag hörni!!

//Farmskan

PS! På tal om galna grannar... may I present Ove!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0