Söt ändå

Men så är hon ju så söt ändå vår Dotter... trots att hon är lite vimsig ibland (*ler*).



Vi hade en lugn och mysig Midsommarafton ute i Torsebro hos Nisse & Rita. Vi trotsade de mörka molnen och åt fantastiskt gott ute på altanen. Det är så himla befriande med Midsommar för man vet liksom vad det är man skall bjuda på och att det är lika gott varje gång! Maken som är "fiskallergiker" (eller inte...) fick en härlig kycklingpaj, som Manne fixat, utöver de traditionella köttbullarna och prinskorvarna.

Jordgubbar och glass fick vi äta i lusthuset under tiden som regnet trummade mot taket... men varmt och gott därinne så det var hur härligt som helst. Jag var riktigt trött när vi körde hem och stupade direkt i säng. Minns inte ens att jag la huvudet på kudden, jag somnade nog i fallet.

En sväng hos farmor i förmiddags och där var allt på topp. Hon var nyklippt och både jag och kusin P hade en lång diskussion huruvida de där frisörerna som är på hemmen egentligen är bra eller inte. Farmor klipper de alltid exakt likadant, vilket är rakt av... lite som Gustav Vasa.
- Vad betalar du för en klippning?
- Jaa... kanske 23... eller
- Ja, sa kusin P, allt över 23 kronor är ocker (ord och inga visor!)
- Jag vet inte... de kanske klipper fler än oss så ni kan få tid, säger farmor
Hon nappade inte på det riktigt... konstigt. Tror du hade klätt i den frisyren



Fast utan skägg då förstås...

Idag har vi haft lill-sonen och Madde här en stund på lite lunch. Mysigt att få rå om dem lite... och Nils förstås. Den hunden har attityd så liten han är. Men ack så söt. Har även hunnit med en sväng till svärföräldrarna så nu tror jag faktiskt att vi bara kan slappa hela dagen imorgon. Kanske till stan en liten sväng för att se om vi hittar ett kylskåp. Kan säga att det behövs ett nytt!

//Farmskan


Kommentarer
Kusin P

OK! Gör du det så gör jag det! Både Sacha och min frisör hade väl gråtit blod men vad gör man inte för att spara lite slantar. 23 spänn känns väl helt ok! Sen kan vi ju uppträda ihop med Signe under namnet 3 x Wasa.

2011-06-26 @ 10:21:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0