Tapetköp

Huvudvärk! Trist och tråkigt... vet inte om det är den där förbenade fläkten från "IT-mötet" i torsdags som är boven i dramat och att jag nu kommer att få en rejäl förkylning. Hoppas verkligen inte det... denna veckan står det en tripp till Bristol på schemat och det vill jag inte missa. Det kan i och för sig vara maken som smittat mig också, hans förkylning håller i sig ännu efter snart två månader. I morse fick han en hostattack och valde därför att gå och lägga sig i soffan för att inte väcka mig. Söt!

Tog en sväng ner till farmor Signe som var på ett strålande humör. Skrattade högljutt åt allting och hade minst en räv bakom varje öra. Hade fått nya strumpor som hon tvunget skulle visa och när hon gjorde det sprack skinnet över benet och det blödde rätt rejält... tur att kusin P var där som vet hur hon skall göra. För jag gillar inte blod och farmor är totalt hopplös och skall ha huvudet med i allting. Vi hade fullt sjå med att få henne att sitta still och inte pilla själv. Men omplåstrad och klar så var hon sitt vanliga glada jag igen. Fast det är ju inte så konstigt att det spricker för skinnet är ju helt torrt och tunt. Usch och fy...

Efter denna sjukvårdsövning for jag och maken in till stan och skulle shoppa tapeter till TV-/Arbetsrummet. Hittade en riktigt fin, otroligt färgstark och mönstrad, tapet som jag skall ha som fond och sen ganska ljusa på övriga två väggar. Tror det blir bra med de mörka möblerna till... De kommer nästa vecka så då skall ni få lite bilder.

God mat och lite rött vin har slunkit ner... ikväll blir det lite mys i soffan med lill-dottern, Ramsey och stor-sonen. Jag hoppas att den här vinner schlagerfinalen ikväll!



Oh my God... I'm in love!  //Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0