Blixt och dunder

Det åskar rätt rejält just nu här hemma... blixten slog också ner precis riktigt nära, kändes som om det slog i trappan utanför. Det skulle inte förvåna mig om strömmen snart går, för det brukar vara mer regel än undantag för Everöds del. Kanske är så illa att jag missar Mästarnas mästare ikväll. Fast jag befarar i och för sig att den stora matronan slår ut min store favorit, Stenmark... och då är det bättre att inte behöva se eländet.

Har haft en skön helg i Motala och gårdagskvällen avslutades med lite spel, ett spel som hette Med andra ord och som gick ut på att man skulle förklara och snacka runt så att de andra fattade vilket ord man sökte efter. Jag och maken spelade ihop och det gick ju sådär...

Maken inledde
- Jul i huvudstad
- Christmas i New York!
- Nej, behåll huvudstad... eehhh Aktivitet
- Va? Jag grubblade febrilt över en aktivitet i New York
Och så gick tiden ut... svaret var Pariserhjul

- Stor apa
- Chimpans, Gorilla, Babian, King Kong...
- Ja!! Nej förresten... ett land
- Ett land?
- Ja, eller en stad. Nej, ett land...
Och så gick tiden ut... svaret var Hong Kong

Men jag hade inte heller någon tur med att göra mig förstådd
- Stora bulor på kroppen, en sjukdom som är utdöd
- Bulor?
- Ja, stora bullar liksom på kroppen
- Psoriasis?
Och så gick tiden ut... svaret var Böldpest

Vi behöver nog konversera lite mer (*skrattar*). Men kul var det

En härlig kväll hos den här underbara trion. Kärlek!



Stockholm imorgon igen. SJ... kom igen nu!!

//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0