Girighetens ansikte

Har ju berättat för er att vi titt som tätt har elavbrott här hemma... kallar ju inte dom E-Off för intet menar jag. Hur som helst, en och annan gång så händer det att avbrottet varar över tolv timmar och då får man sig en liten avbrottsersättning. Denna är hela 1.123 riksdaler... eller rättare sagt, den VAR hela 1.123 riksdaler. I februari hade vi åter ett avbrott på över 13 timmar och i veckan damp därför en utbetalning ner på 562 kronor. Se där ja... och efter närmare granskning visade sig att detta giriga företagsh-vete nu har dragit av hälften av summan som en jämkning med följande motivering:

Starka vindar innebar personfara vilket hindrade felavhjälpning

Alltså...
1) Var fanns denna jämkning under Gudrun och Per?? Skulle tro att det blåste lite mer då va!
2) Felet var inte ute i skogen utan i en transformatorstation i byn...

Det är inget annat än ett sätt att slippa betala ut den ålagda avgiften! E-On SKITFÖRETAG!!!!!

Näsan rinner och det känns äntligen som om förkylningen lossat så nu hoppas jag att jag snart har förkylat mig färdigt. De skall ju dessutom komma och laga värmen på jobbet i nästa vecka så det kan ju bara bli bättre. Snart långledig också och då får jag väl kurera mig om inte annat.

Idag grattar jag sötaste vännen LENA på hennes födelsedag! Hurra Hurra!!



//Farmskan


Kommentarer
manne

Så kan vi lägga till Bredbandsbolaget i kategorin skitföretag.

2011-06-01 @ 20:54:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0