Gräsänka

Ikväll är jag gräsänka... maken är på väg till en utbildning i Jönköping så jag har hela huset för mig själv. Kan göra vad jag vill, spela vilka låter jag vill, det vill säga idag är det dragspelsfritt (*skrattar*). Sitter just nu och funderar på om jag skall ge mig på strykhögen eller om jag skall koka mig lite kaffe... hmmm svårt val.

Dottern kommer väl hem också så småningom... lätt förbannad antar jag. Hon har nämligen lämnat sin bil på service / lagning i förra veckan och blev lovad att den skulle vara klar i måndags. Har haft ett jäkla strul att fixa skjuts och sånt till jobbet men allt går som man säger. Men icke var bilen klar i måndags inte så maken fick snällt skjutsa henne till jobbet halv sex i går morse. Bilmeken lovade dyrt och heligt att "imorgon är den klar". Men icke var den klar idag heller, han fattas fortfarande en liten del. Hon fick ett psykbryt... men men, vi löser det någon dag till och så hoppas vi att den är klar imorgon. Annars... ger vi honom onda ögat!

Har anmält mig till en sommarkurs på högskolan... alldeles, alldeles för sent men jag hoppas på tur. En kurs som heter Business Intelligence och som lät himla kul. Bara på distans också så man slipper åka in på föreläsningar mitt i sommaren.

Usch vad här är tyst... saknar han allt den lille mannen... men säg inget till honom!



Idag har flyttlasset gått från Göteborg till Växjö för Modern... vi säger Lycka till!

//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0