Ooops they did it again

Just hemkommen (klockan är 23.00!!!!) från min tripp till Stockholm. SJ har lyckats igen.

Mitt tåg skulle gå från Stockholm 15.06 och jag var i god tid. Inte en enda notering om att något var problem utan jag hoppade glatt på tåget. Väl på tåget talar de om att det är ett "rälsbrott" mellan Nyköping och Norrköping vilket gör att vi måste bussas däremellan. Grattis liksom... och jag ångrar genast att jag valde att ta tåget hem och inte istället tog en returbiljett med flyget. Jag köper en flaska vatten, tänker det kan vara bra att ha.

I Nyköping lastas alla av och får besked om att "bussar står utanför stationen och väntar". Tja... snarare står 500 personer där och väntar och inte en enda buss. Det visar sig att felet varat hela dagen och de som står där är folk som varit med tåg från Stockholm redan från klockan 11.06... det kommer att bli drygt detta. Stämningen är inte den bästa och folk rusar mot den enda bussen som närmar sig för att bara få beskedet att han måste stå stilla i 45 minuter för rast. Pust...

Trycker mig in på en buss och får så äntligen skjuts till Norrköping. Inte en enda personal finns där för att tala om vad som gäller. Fullständig kaos på perrongen eftersom samtliga människor från flera tåg skall in på ett enda. Där står vi i över en timme innan där helt plötsligt kommer ett tåg från Stockholm och stannar (rälsbrottet är lagat... så bra! Jag skulle stannat och shoppat och tagit 17-tåget hem). Två och en halv timme sena lämnar vi så Norrköping, utan personal för de kommer på först i Linköping. Under hela tiden får man i stort sett ingen information... och får man någon så är den på svenska och jag känner sympati för alla stackars turister som inte fattar ett skvatt om varför tåget stannar och vi skall kliva av och åka buss.

Nästan tre timmar sen hämtas jag av maken i Hässleholm
- Ta för fasen flyget nästa gång!!
- Skall testa tåget en gång till först... på måndag

Dagens glädjeämne: Jag jobbar inte som tågvärd
Dagens förvåning: Jag behåller mitt lugn, stressar inte upp mig. Hello impulskontroll
Dagens skratt: "Jaså, funkar inte det heller" (från en trött tågvärd när elen slagits av)
Dagens fråga: Varför körde man inte bara ett annat håll... till exempel över Katrineholm?

//Farmskan

PS! Jag ljög när jag sa att jag behöll mitt lugn... det svek mig i Alvesta när en man stiger på tåget, lägger upp sin väska på hyllan, pekar på mig och säger "Du sitter på min plats..."
Resten av den konversationen förstår ni själva eller hur?
Han satte sig på en annan plats.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0