Oslagbara

Idag säger jag GRATTIS till Bror min! Hipp Hipp...

Hade en trevlig kväll igår hemma hos Manne... hon hade lagat en fantastisk fläskfilégryta som smakade riktigt, riktigt gott. Hon hade jour och givetvis fick hon två utryckningar under kvällen. Det är så himla typiskt... men vi är ju ett gäng som klarar oss själva så vi fixade både disk och fika medan hon var iväg (*ler*). Hennes bror som är brandman hade också jour men som tur var så slapp han i varje fall att rycka ut.

Idag startade vi med ett ryck i trädgården, det börjar bli riktigt bra där nu och jag håller tummarna varje dag att Mulle inte skall komma tillbaka. Grävde upp en massa trista buskar och blommor som bara spridit sig helt okontrollerat. Så nu är det läge att köpa lite annat snyggt... får väl se till helgen som kommer. Förmodar att där är hur mycket folk som helst på Handelsträdgården i dessa tider och jag orkar inte trängas...

Avslutade dagen med lite grillning... Storsonen åker hem igen imorgon så vi ville äta något gott tillsammans idag. Hoppas att jag och maken kan ta oss ner till Basel snart och se hur han har det. Fast egentligen är det ju bara att boka... svårare än så är det inte faktiskt. Men man skall ju bli färdig till det också. Vi har ju snackat om Gotland också i sommar men vi får väl välja ett av alternativt (tack vare takh-vetet!!).



Lillsonen och Nils... sötnosar!

Har haft Niklas Strömstedts låt "Oslagbara" i huvudet hela dagen...
Vi var oslagbara, vi sköt från höften, vi hade svaret på allt!

Saknar det...  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0