Reptilhjärna

Lördag och föreläsning i Hässleholm stod på programmet. Vi håller ju på med vårt projekt och det var redovisning idag... egentligen får jag ju inte vara med eftersom jag missat statistiken men jag hänger mig fast som en igel. Fast idag var det segt. Efter redovisningen så repeterade han lite statistik saker inför certifieringen. Nu vet jag med säkerhet att jag hatar statistik... fruktansvärt trist!!! Men jag höll mig åtminstone vaken vilket bitvis var svårt för min kollega som tillbringat gårdagskvällen i glada vänners lag spelandes poker.

På hemvägen körde jag ner till farmor och hälsade på och hon var som vanligt på ett strålande humör. Kusin P kom också så vi köpte lite kaffe och fikade med farmor. Plötsligt ringer min telefon, jag svarar och det är en kollega på jobbet. Jag ber att få ringa honom när jag kör hem och lägger därefter på.

- Vem var det, frågar nyfikna farmor direkt (japp, det har jag ärvt av henne!)
- Vet du inte att näsan växer om man är för nyfiken, svarar jag
- Skit i det då, säger hon... tyst en stund, sen frågar hon igen.
- Det var en karl från jobbet, han är dansk
- Städar han golvet på ditt jobb?
- Nej, varför skulle han det?
- Danskar kan man inte lita på, de gillar hästar och så luras dom

(*Asgarvar*) Snacka om fördomar! Men hon skrattade högt själv också
Jag trodde danskar var røde og hvide, åt pølse, rökte cigarr och drack Carlsberg... hver gang!
Man blir aldrig för stor för att lära sig något nytt

Annars är jag just nu otroligt frustrerad och förbannad på mig själv och mitt omogna "reptilhjärnebeteende" (vilket ord...). Jag är nämligen en känslomänniska och jag har jäkligt svårt för att dölja vad jag känner. (Säger du det... säger alla ni som känner mig just nu). Inget po-po-po-pokerface om man säger så. Jag måste börja styra mina impulser lite bättre, kan ju inte skylla på allergi varenda gång menar jag...

För er som undrar vad reptilhjärna är så säger Wikipedia:
Reptilhjärnan kallas reptilhjärna dels för att den delen av hjärnan liknar en reptils hjärna och vidare så anses att det inte finnas några nyanser i en sådan hjärna.



Behöver bli mer lagom liksom...  //Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0