Tack vare...

Just nu sitter jag och ler, jag har lyckats avvärja en fortkörningsbot tack vare mitt dåliga minne. Men från början.

Igår på väg hem från Motala skulle en styck plastkasse med kläder lämnas till svärdotterns föräldrar i Ullstorp. I kassen låg också kläder till mig själv som jag givetvis glömde att plocka ut vilket fick till följd att jag idag skulle hämta dem igen. Så på hemväg ifrån Stockholmstrippen och tåget höll jag som vanligt en "lagom" hastighet... Strax innan Ullstorp började jag sakta in och blinka vänster. Och där, mitt emot min avfartsväg var värsta hastighetskontrollen. Shit säger jag bara. Här sparades nog ett par tusenlappar... TACK säger jag till mitt dåliga minne!



Och SJ då? Jo de fixade både dit och hemvägen utan problem, de kan om de vill

//Farmskan

PS! Sen att den stackars tågvärden gick igenom hela tåget och kollade biljetterna med gylfen vidöppen... ja, det tog de liksom inget extra för.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0