Tillbaka från framtiden

Så har "framtidsspanaren" åter igen landat i hemma-byn, full av en massa spännande insikter och nya bekantskaper. Det är en sån himla förmån att få träffa alla dessa kollegor från hela världen. Att få höra dem berätta om projekt i Asien, madrasstillverkning i Polen till miljövänliga byggen av hus i Västerås. Vi gör så otroligt mycket spännande!

Däremot måste jag säga att Klitterbyns stugor inte längre är vad de varit. Det är ett under att de överhuvud taget får dem uthyrda tycker jag. Vår stuga, som vi var tre stycken som delade, hade kök och badrum på bottenvåningen och sen fick man gå ut genom ytterdörren för att ta sig upp för en mörk stege till loftet där sängarna var. Inte läge att gå på toa på natten kan jag säga om man inte ville bryta benen.

Hade ambitiöst nog också tagit med mig datorn för lite bloggning men det var helt omöjligt att få tid till det. Valde istället att när vi hade rast ta mig den korta sträckan ner till havet. På så vis ligger Klitterbyn helt perfekt. Där i området hade jag också världens bästa sommarjobb under tre somrar. Jag jobbade i köket på FBU:s kursgård där det varje vecka checkade in nya unga, snygga, vältränade... (ja, ni fattar) killar varje vecka för att utbilda sig. Kick-in fest på lördagskvällen, kick-out fest på fredagskvällen och däremellan.... Fattar fortfarande knappt hur Modern lät mig flytta dig i juni och tillbaka i augusti som 14-åring första gången dessutom.

Men trevligt var det!  //Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0