600 som 600 liksom

Sovit som en sten i natt... maken hade stora problem att få liv i mig i morse. Men jag behövde ju upp, man måste ju komma i rätt balans med tiden innan en ny arbetsvecka drar igång. Skulle ju dessutom ner en sväng till farmor vid 10-tiden tillsammans med kusin P. Så himla gott med svensk frukost, en frukost som består av något annat än bara socker. Det man äter till frukost är nämligen i stort sett det... socker i olika former. Ack vi präktiga svenskar (*ler*)

Hos farmor var allt bra och de rutiga converse jag köpt till kusin P passade fint. Hon blev lite sugen på ett par vinterkängor som mina så jag får väl se om jag kan fixa ytterligare ett par. Som vanligt pratade vi och skrattade mycket och farmor sitter bara där och myser när hon ser oss. När sen kusin P och Jan(a) gått säger hon
- Ni kan prata ni... munnarna går



Hur menar hon nu...??

En snabb sväng in till stan för att shoppa nytt schampo och balsam hos Sascha. Det var nämligen så att när jag skulle checka in mina bägge väskor på flyget hem, så säger killen bak disken att det kostade 75 dollar att ha en extra väska. Och då tyckte jag att det var jäkligt dyrt och sa att jag tar den ena som handbagage till ingen kostnad. Smart drag... tills jag kom på att jag i den väskan hade mitt nya schampo och balsam för 600 kronor liggande. Så där åkte väl de godbitarna direkt i soptunnan på flygplatsen. Snålheten bedrar visheten... (*sur*)!!

Ja ja... imorgon är en annan dag. En julmässa skall besökas.
Japp, snart är det jul

Jingle bells, jingle bells
//Farmskan

PS! Undrar om sillen varar något längre detta år...



Kommentarer
Kusin P

Undrar var vi fått vår pratsamhet ifrån? Farmor lilla äpplet faller inte så långt ifrån..........

2011-10-22 @ 22:32:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0