Korv ska vara varm

Dagen inleddes med en tur till Bölsö, vår kursgård strax norr om Älmhult. Det var jag och en av mina "killar" som skulle hålla föredrag för ett gäng nyanställda på något av våra bolag inom Ikano, om hur det är att jobba på Banken. Hur kul som helst och jag tyckte att vi gjorde det riktigt bra (man FÅR skryta!). Det var i varje fall hyfsat bra betyg när i stort sett hela gruppen efter vårt föredrag sa att de tyckte det verkade jättespännande och ville börja jobba hos oss istället... Vem har sagt att Banking måste vara tråkigt??

På väg tillbaka till Lund så stannade vi för att tanka och då märker jag att jag inte har någon plånbok med mig... kunde i och för sig varit världens äldsta trick men det var det inte. Jag blev rätt nervös faktiskt över var den tagit vägen. Ringde maken medan kollegan betalade bensinen och som vanligt hade maken koll... Den ligger på skrivbordet, du la den där när du beställde biljetter igår. Puhhh!! Och då kom ju jag också ihåg det, jag skulle ju betala biljetterna till den här föreställningen



GIFT - ett livsfarligt ämne med Anna Mannheimer och Peter Apelgren
Skall bli sjukt kul att lyssna på den imorgon kväll...

Projektmöte resten av dagen och sen hem i dimman... fick ringa till maken och säga att jag nog blev sen för alla körde jättesakta och dessutom massor av trafiken. Då svarar han
- Jag håller korven varm

Rätt obscent faktiskt om man inte vet vad som vankas

//Farmskan



Kommentarer
Anonym

Lycka till med Anna o Peter. Ta med näsduk till tårarna. Fullsatt. Dom fick bra kritik i tidningen.

Vi hade i alla fall roligt i 1 tim 45 minuter



Kram

2011-10-27 @ 20:26:14
Lena

Vill skicka en njutningens halsning fran ett soligt Fuerteventura. Drygt 30 grader varje dag och stranden/havet ar ljuvligt. Puss

Tack for vackningen haromdan. Bra att komma upp tidigt!!

2011-10-29 @ 10:40:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0