Lejonkungen

Åh sköna söndag! Vaknade upp till ett hus utan kaffe och det var ju i och för sig mindre bra, men jordgubbste funkar också i nödfall. Efter frukosten for vi iväg upp till julmarknaden på Ovesholms slott. Som vanligt en massa fina saker men inte så mycket jul i mina ögon... jag vill ju ha lite bling bling grejer jag kan hänga i granen. Ångrar lite att jag inte köpte det nu när jag var i USA. Där är ju bling bling så det räcker och blir över till mig också. Hmm... får väl se om jag kan hitta något i Basel när vi hälsar på stor-sonen.

Men en massa god julmat köptes in i varje fall... eller sill, ål och korv i varje fall. Nu ligger det i tryggt förvar och förhoppningsvis får det göra så ända fram till jul. I fjol lyckades ju Dottern klämma i sig all sill en dag när vi inte var hemma för "vem f-n köper sill flera månader innan jul liksom....". Eeeh, vi gör det. Om den är god och inte går att få tag på annars.

Sprang på söta svärdottern på julmarknaden. Hon var hur snygg som helst i ny frisyr... hade permanentat håret alldeles smålockigt och sen "busat" upp det. Riktigt läckert... lill-sonen får hem en helt ny tjej. Annars har det mest varit hemmapyssel idag. Lite städning, lite strykning, matlagning och sånt ni vet. Trist men nödvändigt. Har ju utbildning nu några dagar så det är inte så mycket hemmatid i veckorna. Dags att packa väskan igen som ni hör.

Har ni sett den nya TV-serien från Danmark... Den som dräper?? Riktigt bra! Jag har sett ifatt alla avsnittet nu medans Dottern suttit i källaren och sett Lejonkungen. Fatta vad bra musik där är i den filmen... man slungades dessutom tillbaka till förra veckan där denna musik hördes i bakgrunden hela tiden på hotellet.



Nej... ha en skön avslutning på helgen. Själv skall jag sätta på lite kaffe

//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0