Trött tröttare tröttast

Hade en helkväll igår på Karlshamns teater där vi såg föreställningen GIFT med Peter Apelgren och Anna Mannheimer. Så himla kul och vi skrattade så tårarna rann bitvis, maken fick nästan astmaproblem. De berättade öppenhjärtligt om deras liv som gifta med allt ifrån dina barn, mina barn, sex, bråk och familjerelationer. Sjukt kul!! Och så mycket man känner igen sig själv liksom... Anna pratade mycket om att åldras och förfasade sig lite över hängande ögonlock och gäddhäng i ansiktet men jag måste säg att det som retar mig allra mest är alla dessa STYVA, HÅRDA hårstrån som dyker upp överallt på haka, överläpp och hals. Varför!?? Helt omöjliga att dra loss också, tror fasen de är cementerade in i ansiktet.

Jaja... efter föreställningen drog vi iväg till McDonalds (jag vet!! inte så originellt men vi var sjukt hungriga) för en snabb hamburgare. Där var fullständig kaos och de bad oss köra fram och vänta. Och väntade det gjorde vi, man hade fasen hunnit slakta en ko och helgrilla på den tiden det tog att fixa maten. Som plåster på såren fick vi en (1) kanelbulle. Men hallå, vad skall vi med en kanelbulle?? Och var f-n var kaffet??

Väl hemma tänkte jag att jag skulle se röstningen på Idol men minns bara att jag satte mig i soffan och sen... mörkt. Det nästa jag minns är att jag vaknade i sängen klockan halv tio i morse. Och då var jag fortsatt trött. Maken sa att jag inte var kontaktbar och att det varit skitsvårt att få in mig i sängen. Usch då... dags att varva ner tror jag! Men det är inte lätt när det rullar på (och man får mail som gör en excited)

En sväng till farmor i morse och det var inte särskilt kul... hon är inte bra längre. Hon satt i en fåtölj ute i hallen när jag kom och vi gick in och satte oss på rummet. Hon var lite förvirrad och sköterskan berättade att hon varit uppe och gått flera gånger i korridoren på natten. De hade klätt av henne och lagt henne igen men det tog bara en liten stund så var hon ute och gick igen... fy, det var inte kul. Hoppas, hoppas att hon inte blir så förvirrad att vi måste flytta henne, hon har det så bra där nere.

Och nu har vi precis ätit lite middag med Paps & Babs. De håller på att renovera sin lägenhet, byter stammar eller nåt, och det är säkert skönt att få komma ifrån lite grand. Och det är kul när de kommer och så får man lite sällskap till maten. Men nu skall jag bara slänga mig i soffan och försöka undvika att somna...

Fler som är trötta...



Lill-sonen och Nils... sådan husse, sådan hund...

//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0