Turbulens

Hur är det möjligt att nästan missa flyget både på dit- och hemresan? Jo, i morse var det en liten Skoda (Obs! Inte skodan i sig utan föraren...) som tyckte att det var lämpligt att köra i 40 km i stort sett hela vägen. Och det är inte helt lätt att köra om nu när de håller på med vägarbeten... och speciellt inte om man ligger längre bak i en aplång bilkö. Hur som helst... sladdar in på Kastrup strax efter halv 8 och planet går 8.15. Då funkar inte kortet i parkeringsautomaten, lite svordomar senare hamnar jag i säkerhetskön och blir naturligtvis stoppad för visitering. Sen åker vi från A25. A25 är ungefär hur långt ut som helst... men jag hann och det är ju huvudsaken.

Att det sen var en otroligt turbulent resa hela vägen ner, mycket trafik i luften så vi fick cirkla runt i detta bump-moln, gjorde ju inte det hela roligare precis. Men vi har haft en bra dag och ett riktigt bra möte så det kompenserade ju en del.

På hemresan skulle jag och min engelska kollega gå igenom lite avtal innan vi flög på respektive håll och en timme innan planet skulle gå vandrade jag bort mot säkerhetskontrollen. Kön från hvete mötte mig och det beräknades ta ungefär 40 minuter. Lätt panik!! Var framme och bad på mina bara knä att få smita emellan men se det blev kalla handen... men efter ett tag insåg nog både jag och dom att det inte skulle gå så då fick jag smita före. Mina övriga kollegor smålog lite uppgivet åt mig. Grabbar, jag bara vårdar mitt varumärke!!

Kaptenen varnade för kraftig turbulens på hemvägen men se han lyckades flyga över det hela så det gick hyfsat bra på vägen hem. Mest när vi skulle landa som det var lite jobbigt. Men nu är jag hemma igen... gott, gott, gott. Ikväll är det stora dotterns sista dag hemma... imorgon är det Madeira för henne igen

Köpp köpp!! //Farmskan



Kommentarer
Maya

Det blåser visst lite idag :) En annan som är inne hela tiden märker ju knappt det!

Vilken tur du hann, finns inget värre än vara ute i sista sekunden när man ska iväg!

Ha det bäst fina du!

Kram Maya

2011-10-06 @ 22:14:20
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Git

Hua, låter som en handsvettig resa! Men det var ju luft under vingarna så länge det är turbulent, har jag läst. Härligt o följa farmor din som fyller 100 år, fantastiskt, hälsa henne från din kollega på Ikano bank ;)

2011-10-07 @ 23:08:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0