Ros och ris

Fick akut maginfluensa igår kväll mitt i fikat... och det var ingen lek kan jag säga. Helt urlakad efteråt och funderade vilt på om det var något jag ätit. Ingen annan var dock dålig så jag tror banne mig att det var mjölken till maten som satte sprätt. Förr kunde jag dricka hur mycket mjölk som helst nu tål jag det knappt... så trist eftersom jag älskar mjölk. Men men...

Idag har jag äntligen kommit till skott och skaffat mig ett Fadderbarn. Det är något jag tänkt på hur länge som helst och tjatat om här hemma. Maken har hela tiden tyckt att det är väl bara att fixa men så är det ju det här med den berömda tummen liksom... men idag drog jag ur den ur ändan och anmälde mig, så inom fjorton dagar får jag reda på vem som blir mitt fadderbarn. Jag valde att göra det via SOS Barnbyar, tyckte det var svårt att välja faktiskt men jag hoppas det blir bra. Jag är i varje fall väldigt nöjd med mig själv!

På jobbet har det rullat på med en massa möten och man hinner knappt jobba känns det som. Därför blir det till att sitta på kvällarna för att komma ifatt vilket också gjordes en stund igår kväll när jag fixade ihop en actionlist på en massa saker till det stora projektet jag jobbar med. Listan skickades sedan via mail till projektledaren och en till  med en summering på det jag gjort... Mailet var på svenska men själva dokumentet hade jag enligt konstens alla regler och policies gjort på engelska. Svårt trött fick jag därför ett bryt på detta "fina", lätt ironiska mail från projektledaren i eftermiddags (*skrattar*)

Dear Mrs. Farm
Thanks for using the corporate language; ”English” (preferably UK English – since there is no other options…just mistakes). It makes it very easy for me to incorporate your input to the agenda. Thank you for making my life a living hell.
Best regards XX

Men Thank YOU for making my life so much funnier.... Stämningen är rå men hjärtlig som man säger. Man laddar bara högran och sen är det bra igen...



//Farmskan a.k.a Muhammad Ali



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0