Gick inte

Dukat och klart för kvällen fest här hemma med "En fyra Färm" och respektive. Det som går att förbereda är förberett, desserten i frysen och vinet på kylning. Knorr i magen på det!

Dagens husmorstips... försök inte göra ostflarn på torkad parmesanost. Blev sådär kan jag säga... det blev brunt, det blev varmt men fortfarande torkat så nu har jag en hel skål med brunt pulver. Vad kan jag använda det till tro? Föreslog för maken att vi kunde ha det på ugnspotatisen eller strö det över salladen, men han verkade måttligt övertygad om att det var ett alternativ. Blir nog stora skräphinken tyvärr...



Uppe med tuppen och var på thaimassage, sen en snabb sväng ner till farmor som satt och sov djupt när jag kom. Gick knappt att väcka henne... tror faktiskt att vi skall vara glada om hon klarar sig fram till sin 100-årsdag. Hade kännts otroligt snopet om något hände nu typ 14 dagar innan. Efter en stund piggnade hon i varje fall till och sen var hon sitt vanliga jag igen.

- Nu fyller snart pappa år, berättade jag. Hur mycket tror du han fyller?
- Jag vet inte
- Han blir 72, sa jag
- Blir han det... ja men han är duktig
- Javisst är han det... men om han blir 72, vad blir då jag
- Ja du... 75?

Inte det minsta roligt!!

//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0