Ljushuvud

Maken gick precis ut för att klippa gräset... med två glas och en flaska whiskey. Ja, jag vet inte... men visst verkar det lite skumt. Undrar om han tänker ha pauser längs turen?

Gårdagskvällen var jättemysig med först en massage hos thailändskan och sen besök av svägerskan. Maken hade gjort hemmalagad pizza och så lite rött till det. Sämre hemkomst en fredagskväll kan man ha faktiskt.

Varje morgon denna veckan som jag kört till jobbet har det stått någon med fartkamera och neonväst och mätt hastighet i Linderöd. Jag har blivit lika "rädd" (läs: hugg i magen) varje gång bara för att upptäcka att denna någon är från NTF. Vet inte riktigt vad han mäter men han tar sin uppgift på stort allvar. Hustrun sitter dessutom i bilen så de har nog lite mysiga kaffepauser emellan... Något man ta upp när man blir pensionär. Tur man alltid tar det lugnt...



Efter ett litet besök hos sötaste farmor har maken och jag varit en runda i stan för att köpa ny stereo (japp, den andra vi köpte gick sönder... två gånger faktiskt så det var bara att hitta något annat). Fick bra rabatt och lite prutning på grund av extra körningar så nu spelar det så grant här hemma igen. Dessutom... 5 nya lampor är inköpta, några att ha runt garaget och så två nya till kombi kök/allrummet här uppe. De två hängde bara med hem när vi skulle köpa glödlampor. Blev ganska dyra glödlampor... Men fina, fina, fina. Jag älskar lampor... får ju bli så när man inte är något ljushuvud själv liksom.

Farmor var i varje fall pigg och på gott humör. Blommorna drunknade som vanligt i vatten och det låg vindruvor över hela golvet. Vet inte om det varit något vindruve-krig eller något, men när jag frågade fick jag bara ett finurligt flin till svar.

Vill bara dela med mig av den här låten som just nu rullar mycket här hemma.



Riktigt skön tycker jag...

Dags att trampa nya stigar för
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0