Bubbelplast

Halv nio kom de... två man med bubbelplast, kartonger och papper. Jag var nöjd och glad och tänkte att det här bär de ju ut snabbt och lätt. Men icke sa nicke. Allt (och jag menar verkligen allt!) skulle slås in antingen i bubbelplast helt och hållet eller i papper och sen ner i kartonger. Dynorna i soffan fick bubbelplast och tvättkorgen fick åka i en egen liten kartong... Jag menar det hade väl räckt med glas och koppar och sånt...



Det är väl bra att de är noga men det tog ju sån tid! Jag hade ju dessutom bestämt tid inne hos Notarius Publicus (vilken titel va!) vid lunch men då var de ju långt ifrån klara. Ringa till maken som fick ta sig hem och ta över men efter en timme där så förstod han också att det där var en långkörare. Vi fick helt enkelt lämna dem där hemma och enligt grannen, som låste efter dom, var de inte klara förrän klockan tre...  så då kan ni ju förstå hur noggranna de var!

Inne hos Notarius Publicus fick jag så äntligen mina "garantistämplar" till det facila priset av 750 kronor. Två minuters jobb och en signatur... de vet hur de tar betalt de där advokaterna! Hmmmmm... men nu kan jag nog ta mig till myndigheterna här nere och anmäla att jag börjar jobba här officiellt den 1 juni och därmed ansöker om ett eget medborgarnummer. Nu är det på allvar vänner!

Och nu är jag på plats på hotellet i Amsterdam igen efter en bumpig flygtur. Nu blir det till att ta itu med arbetet igen efter dessa ledighetsdagar så jag skall strax krypa i säng... Men först skall jag skrämma iväg duvan som sitter utanför mitt fönster och kuttrar.

Natti natti
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0