Klappat och klart

Sådär ja... klappat och klart... färdigt och fixat (*ler nöjt*).

Flyttgubbarna kom precis som avtalat tidigt igår morse och lastade upp alla saker. Vad jag inte hade räknat med var att de också satte ihop precis allting och placerade det där jag ville ha det. Det innebar ju att jag i princip bara hade att sätta in i skåpen och hänga lite kläder när de hade gått. Helt amazing! Det enda de egentligen hade problem med var min soffa... inte att få upp det via hiss eller så men den gick inte att svänga i hallen. Så ut med skiten igen, öppna fönstret och veva upp den med linor längs husväggen. Herregud vad de slet! Men upp kom den och bra blev det och sen tog de dessutom alla kartonger och papper med sig så ingenting blev kvar som man behövde ha besvär med att kasta heller...

IKEA-kollegorna kom förbi med "flyttvin"... uppskattat verkligen



Pysslade lite smått sen innan det var dags att hämta Maken och Modern vid stationen. Snacka om att han blev glatt överraskad över att inte behöva skruva möbler... han kunde i princip bara koncentrera sig på att få upp lite tavlor. På kvällen gick vi upp på stan och käkade på min lilla "stamkrog"... som vanligt gott och mysigt! Kul att få visa dem lite av min nya stad.

Lägenheten har blivit kanonfin verkligen nu när alla saker kommit på plats. Visst saknar man saker men det får man fixa efterhand. Lite har vi i varje fall fått handlat på det blå-gula varuhuset och så har jag fixat en ny dammsugare... Den som var i lägenheten sög ju ungefär lika mycket som en myrslok med snuva... Sen var vi och käkade lite eftermiddagsfika på pannkakshuset. Jag och Modern tog med vispad grädde och jordgubbar... underbart gott!

Högst upp i huset bor en äldre farbror som är en sån där man bara kan älska. Han är hjälpsam och jättetrevlig och det är rätt skönt att ha någon sådan i sin närhet. Han kom ner i morse iklädd sin rutiga morgonrock och visade hur spisen funkade, hur nödutgången funkade, erbjöd sig att klippa trädet på balkongen och lite annat smått och gott. Hur mysig som helst... plus att han trodde att jag var runt 40... bara det blir ju extra pluspoäng (*ler*)

Och nu har Modern lagat mat på gasspisen så vi får hoppas att vi inte blåser ut hela skiten när vi tänder värmeljusen ikväll... i så fall blir det ingen blogg imorgon...

//Farmskan


Kommentarer
Kusin P

Så skönt att allt gått bra! Nu kan du väl försöka koppla av lite. Kramar

2012-04-14 @ 20:01:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0