Nästantavlan

Åhhh mätt och trätt efter en härlig konstrunda på Österlen, följd av mat och vin här hemma med glada grannar. Eftersom vi var lite lata köpte vi med oss mat hem från Ingelsta kalkon som avnjöts med en flaska Torbreck... vinernas vin. Och nu skall vi bara sitta här i soffan och slöa ihop innan sängen. Men nu skall jag berätta om dagens fynd och dagens nästan-fynd

Vi startade turen hos Maria Hilfon och där hittade Farmskan världens finaste tavla med fantastiska färger och blev helt förälskad... ända tills jag såg prislappen på 45.000 pickadollar. Eehhh, kanske inte ändå... men ack vad jag önskade att jag var miljonär. Fortsatte ner mot Österlen och hamnade i Skånes Tranås och sprang väl på en jättefin färgstark stor tavla som hade passat som handsken inne i vår lägenhet i stan där det är högt i tak...



- Åh vad fin... vad kostar den?
- 7.000 säger mannen och jag blev helt varm i hjärtat...

Men vi valde ändå att köra ytterligare till några ställen och kika runt men ingenstans hittade vi någon som vi gillade så till slut så styrde vi vägen till Skånes Tranås igen för att inhandla tavlan.

- Vi tar den!
- Vad kul... och ni vet priset
- Jadå, 7.000 kronor
- 7.000? (säger den bestört förvånade konstnären...). Den kostar 27.000 kronor!

ÅÅÅÅÅHHHHHH vad besviken jag blev... skit också. Det är för mycket pengar helt enkelt. Men men... istället fick det bli två tavlor nere hos Pia Carlström. Samma konstnär som vi köpte av i fjol så jag tror det blir bra när vi sätter ihop dem tillsammans...

Det blir inte alltid som man vill, men det kan bli bra ändå
//Farmskan



Kommentarer
Maya

Kikar in och önskar en Glad Påsk!

Kram Maya

2012-04-07 @ 10:21:57
URL: http://mayashideout.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0