Nunnekloster

Just intagit en holländsk Ceasar-sallad... ja, den var inte det minsta lik en svensk. Den innehöll ägg och oliver vilket var lite oväntat men gott. Men det mättade lagom så här på kvällskvisten. Skall strax stänga av datorn och sluta jobba för idag, har varit en bra dag där jag kommit ifatt med mail och annat efter påsken. Gott! Nu skall jag bara slänga mig på sängen och lösa lite korsord för att rensa hjärnan.

Har svurit en hel del över de värdelösa pappersservetter de använder på toaletterna här nere. Vad ÄR det för fel på en vanlig toarulle?? Helt omöjligt ju att få till det på ett bra sätt... och tunna är de också. Det är något jag inte tänker köpa till min lägenhet om jag så skall asa med mig toarullar hemifrån

Har insett att det är dags att ta itu med min holländska... man behöver verkligen kunna hänga med och framförallt behöver man förstå när man får post hemma om det är något man skall betala eller något man kan slänga. Just nu ligger där en räkning från vattenbolaget som jag inte vet om jag har betalt eller skall betala. Hmmm.... får väl fråga någon snäll kollega imorgon. Men hur som helst... har fått ett tips på ett ställe som ligger i Haag där man helt enkelt flyttar in en vecka och sen gör man inget annat än pratar holländska hela veckan och när man kommer ut igen så kan man klara sig hyfsat. Visst låter det helt fantastiskt! Passar mig precis. Skall anmäla mig imorgon tänkte jag och även skicka dit min danska kollega. Det enda är väl att det är ett nunnekloster... fast det kan ju vara lite spännande (*ler*)



Dagens glada överraskning... Manne och Lena kommer ner i Maj och hälsar på. Härligt!!!

//Farmskan


Kommentarer
mulle

på tal om toapapper så är det bland det första vi kommer märka av om det blir strejk i handels, fick lite funderingar idag, tänk om det blir en lång strejk, först får man börja gå ner på antal rutor vid varje toabesök kommer nog kännas konstigt att bara ta en "ruta", och vad är sen nästa steg.....

2012-04-11 @ 22:40:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0