Otur eller bara typiskt?

Idag har det inte varit en bra dag... allt har nästan gått åt pipsvängen. Det började egentligen att strula redan i måndags när jag kom ner och teknikern skulle komma och installera TV, Bredband och telefoni i min lägenhet. Jodå så att... tiden de sagt var mellan 12 och 6 på eftermiddagen så där satt man och väntade. Han kom strax innan fem och då hade jag nästan fått spatt. Satte ihop allt men när han skulle koppla in det i väggen så fick han ingen signal. Så då var det stopp, han lovade att komma som idag mellan 8 och 13. Ja, vad gör man??

Har ju kunnat smygsurfa på grannens nät men se igår när jag kom hem så hade han/hon krypterat skiten så då kunde jag inte använda det. Panik! Men visst ja, teknikern kommer imorgon så då är det lugnt...

Har sen suttit här idag och väntat och strax efter 12 ringde jag och undrade vart de tog vägen.
- Men vi sa mellan 12-6
- Nej, det var i måndags... idag var det mellan 8-13
- Ursäkta men då har det blivit fel... teknikern kommer i eftermiddag

Ja, vad gör man?? Man sliter sitt hår liksom... Teknikern kom klockan tre, sprang ut och in och upp och ner i trappan för att bara till slut säga att kabeln i vägen var avbruten och att man nu behöver gräva upp gatan för att laga felet. Men hallå!!! Hur är det möjligt!! Så iväg gick väl han och inte fasen har jag något installerat. Nu kommer de, hör och häpna, klockan åtta på morgonen den 4 maj och börjar gräva. Helt plötsligt gick det att bestämma en tid. Inte mellan det och det...

Ja, jag vet inte... tror fasen snart inte på att de fixar det alls.

Och som om inte det var nog så gick jag till affären för att köpa mjölk till kaffet. Har inte haft det hemma och därför inte kunnat dricka kaffe. Vågade ju inte lämna lägenheten heller för givetvis hade han ju kommit när jag var ute. Så glad i hågen kokte jag lite kaffe nu och slog i... filmjölk.

Nu går jag och lägger mig. Godnatt!

//Farmskan



Kommentarer
Grahnskans

Du skulle stannat i Sverige :)

2012-04-25 @ 21:00:33
Mamma

Håller med Grahnskan. Kram

2012-04-26 @ 14:11:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0