Sista natten

Hej hopp... ikväll är det sista natten på hotell här i Amsterdam... hoppas jag i varje fall. Imorgon klockan åtta är det dags att ta emot bohaget. De har åtminstone redan spärrat av utanför huset så det verkar ju lovande (*ler*). Känns skönt att checka ut även om jag bott på det här hotellet en hel del nätter de sista månaderna. Man blir ju lite som en hustomte här nere på något sätt.

Idag har jag också bockat av en massa "måste-saker-att-göra-inför-bosättning":
- Skaffat internet och kabel-TV (inga svenska kanaler dock)
- Skaffat telefonnummer... fast lina (så 70-tal men så Holland)
- Registrerat in mina sista papper och därmed blivit godkänd "Burger" (och inte hamburgaren då...)
- Betalt min första räkning bestående av skatt på vatten (??)

Det som är lite udda här nere också är att sopor det kastar man på gatan utanför två dagar i veckan. Här snackar vi inte sopsortering. Allt slängs bara i en stor hög och sen kommer de efter någon dag och hämtar upp det. Ganska äckligt om ni frågar mig men det är så det fungerar. Man skall väl bara vänja sig vid det antar jag.

Nu är det halvtid tills jag blir farmor... fick ett härligt kort idag och har verkligen försökt att se om det är en Harry eller en Harriet... men nej, det går inte att se. Allt var i varje fall bra och det var skönt. Fattar inte vad fort tiden går, tänk att hon redan gått 20 veckor... helt amazing!

Nej, dags för utloggning och sängläge
//Farmskan

PS! Mulle... nästa steg... gummihandskar. Engångs! Miss you!


Kommentarer
Git

Nämen, ska du också bli farmor! Det är väl konstigt att vi som inte är äldre är (snart du) farmor? Jag fattar fortfarande inte...

Men, det är då häftigt-mysigt-galet kul!!!



Sen vill jag veta mer om inlägget Mulle i gummihandskarna, eller vill jag det?



Kram på dig!

2012-04-13 @ 23:49:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0