Törstig

Hade en trevlig påskafton, först en sväng hos farmor Signe som var vid gott mod... (*ler*). Hon skulle hem till mor och sätta på potatisen så hon hade inte tid för besök. Det blir inte mycket till samtal längre men samtidigt känns det skönt att ha varit där. For sen hem och packade lite lådor till stan och fixade med middag. Nisse och Rita kom sen en stund och käkade med oss... trevligt som vanligt med många goa skratt.

Sen idag började vi med att sätta igång målaren i lägenheten innan vi for hem för att fira lite påsk med hundar och ungar. Och nu är det kväll och jag är sjukt törstig... och ändå har jag druckit massor redan. Det måste vara en massa salt i påskmaten som gör det för det kvittar ta mig tusan hur mycket jag försöker släcka törsten, det hjälper liksom inte. Skall gå ut och se om jag kan få i mig lite bubbelvatten (även om det inte är min favoritdryck precis), men det river gott.

Har haft en härlig eftermiddag med barnen här hemma... det är så gott att ha dem hemma. Lill-sonens Madde börjar få en liten kula nu (flickmage tycker jag!) och det är så mysigt att se. Hade önskat att jag fått känna lite sparkar men det blev inget av med det tyvärr. Efter påskmaten så fick de gå ner och plocka ihop sina "gamla skolklenoder" och ta med sig hem. Vi kommer inte att ha plats att hysa allt i stan. Och ibland är det nästan lättare att de rensar själva det de vill kasta.

Och nu sitter vi här och slöar i soffan... Stor-sonen och hans Henrietta, maken och jag



Det var väl den sista gemensamma måltiden i detta huset för oss... buhu!

Imorgon kommer Modern och Rolf hit tillsammans med min moster och morbror från Storvik och skall käka lite brunch med oss. Sen gäller det för mig och maken och ligga i som två skållade råttor för att få ihop alla mina saker som skall med till Amsterdam... för på tisdag kommer dom. Klockan 8 prick står de här och då måste allt vara ihopaplockat och bara lastas ut. Ingen rast, ingen ro

Ägga inte upp er nu så ni tuppar av... (Grannens härliga påskskämt...)
//Farmskan



Kommentarer
Madde

Tack för igår!



När vi kommer i maj så kommer nog den lille/lilla vara piggare och sparka mer, så då får du känna :)



Och tack än en gång för kläderna! Så söta <3



Kram

2012-04-09 @ 19:23:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0