Drömmar

Kusin P... jag flög fram på Amsterdams gator. Luften i däcken var intakt så det var bara att kasta sig upp och ge sig iväg. Cyklade igenom härliga Vondelpark som är nästan som Central Park i New York, där var det fullt med folk som låg i gräset, grillade, spelade boll, cyklade, joggade... Väl framme hos min kollega utan en enda incident, då brakade helvetet löst. Åska, blixtar och dunder... och regn. Vi pratar regn!! Sådär så det studsar upp från marken på något sätt. Det var bara att kasta sig in på första bästa servering och beställa något att äta. Utanför vallfärdade människor som tidigare myst i parken, våta långt in på skinnet. Hej Amsterdam!

Men nu är premiären avklarad, nu är det bara att fortsätta

Vilken märklig dröm jag haft i natt.. en sån där som man verkligen inte förstår sig på. Det började med att vi skulle på fest till Pilla, min gamla kollega från Älmhult, och hon ville gärna att jag hade med mig ett 5-pack sockar till henne i present för det visste hon att jag hade (?). Hon skulle bjuda på "cadeau" (och var kom det ordet ifrån?) vilket var vild duva. Denna duva jagade man upp i skogen med högafflar...

En av männen som gjorde detta hade en grön stickad tröja och där gick en tråd så tröjan bara försvann till slut, lite som man ser på tecknad film. Innan festen duschade jag med kläderna på liggande på golvet, så det var bara håret och huvudet som blev duschat...

Försöka tyda det om ni kan!

//Farmskan


Kommentarer
Kusin P

Jodå...jag kan se dig cyklande i full fart, ivrigt plingande på klockan. För visst är det så att ingen jäkel ska ligga framför dig!!!

2012-08-02 @ 23:35:41
Macke

Fin dröm.. gula huset nästa!! :)

2012-08-07 @ 08:14:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0