Vilse i pannkankan

Dagens utflykt till Zandaam var trevlig, en hel del fina saker följde med i shoppingpåsarna hem... när vi väl hittade hem menar jag då. Två förvirrade svenskar i en bil mitt i Amsterdam är egentligen inga problem, dessutom utrustade med navigator, så vad kan gå fel. Vägarbeten! De finns inte i navigatorn och då kan allting gå käppräkt åt h-vete. Efter en något för stor och onödig omväg kom vi dock till Zandaam utan några större problem. Kör dessutom nästan direkt på shopping-gatan dit vi skulle. Det omtalade hotellet gjorde det lite lättare att hitta... syntes lång väg.



Glada i hågen äntrade vi Primarkt som visade sig vara en mycket dålig version av Ullared. Något hamnade dock i påsen men inte alls så mycket som vi hade trott. Däremot fanns där en del andra ganska bra butiker så vi blev inte lottlösa. Både kläder och lite annat smått och gott inhandlades. Bestämde oss för att äta lite lunch och hittade en liten bistro som serverade den godaste pizza jag ätit någonsin!! Otroligt god och med en sås / dressing vid sidan om som var gudomlig. Ibland blir man verkligen positivt överraskad. Men sen skulle vi alltså hem...

Om jag säger att vi snurrat runt i Amsterdam så är det en underdrift. De stackars vägarbetarna som vi passerade för andra gången på mindre än 10 minuter funderade nog. Sen stängde vi av navigatorn och körde på känsla... vi vågade helt enkelt inte riskera att köra förbi dem en tredje gång. Men hem kom vi och nu har jag hängt upp allt, slängt lite i tvätten och snart skall jag äntra soffan. Imorgon får jag helt enkelt ta itu med lite städning...

//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0