Folk med serviceyrken

En del är inte lämpade för serviceyrken... så är det bara. Det är en konst att kunna hantera kunder i alla situationer och vissa är mästare på det och andra borde göra något annat.
 
Vi var tre stycken som hade bokat en taxi till 18.10 för att åka till en restaurang nere i stan här i Wiesbaden. Taxin var bokad genom samme (OBS! Trevlige taxichaufför) vi åkte med till hotellet. Han skulle "skicka sin bror i samma bil att hämta oss". Ja, vi var 6 minuter sena när vi kom ut men inte någonstans såg vi samma bil vi åkt med hit, där stod en taxi men en helt annan. Ut kommer en kille från receptionen och börjar vifta med armarna om det var vi som beställt en taxi... duktigt sur. Ja ja... in i bilen och han muttrar något oerhört hela tiden.
 
- Ni skulle varit här 18.10
- Ja men tagga ner... vi var 6 minuter sena...
Min ena kollega börjar nu bli smått irriterad
 
- Din bror sa att det var samma bil som skulle hämta oss och den såg vi inte
- Min bror kör inte taxi, säger han apsurt (tror han tog det rasistiskt det här med bror...)
- Nähä, men det var vad han sa, nu får du fasen sluta.
 
Vi förklarar var vi ska och frågar för säkerhets skull om han tar kort
- Ingen taxi i Tyskland tar kort
- Den förra taxin, som lovade oss samma bil, gjorde det
- Ja, jag gör det inte
- Men vi har inga kontanter
- Då får jag köra er till en bank
Snacka om surkart!!
 
Kollegan hittar dock till slut en € 20 i sin väska så vi kan betala taxin
- Kan jag få ett kvitto?
Då stönar han högljutt, öppnar någon lucka i fronten och fullständigt bankar sönder den stackars kvittomaskinen som står där.
 
Tror han behöver ett annat jobb. Nu får vi se vem som hämtar oss efter frukost
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0