Kamikazeuppdrag

Maken har varit ute på ett kamikazeuppdrag på Farmskans uppmaning idag... nämligen inköp av en styck julgran till hemmet i Kristianstad. Om jag säger så här... jag är inte den lättaste att tillfredsställa när det kommer till granar. Det är en helig sak för mig att ha en vacker gran. Men jag måste säga att han tog uppdraget på fullaste allvar och skickade inte mindre än tre fina bilder till mig när den väl var inköpt
 
 
Visst står den grön och grann i stugan!

När jag skrev att den var klart godkänd svarade han:
- Den åker inte ut genom balkongdörren då, som Lasses (= Paps)

Och då bara måste jag ju berätta denna historia från min barndom. Min pappa blev sänd att köpa julgran och jag tror att han hade några snapsar innanför västen när han gick. Min mor, från vilken jag ärvt min granfobi, visste inte vad hon gett sig in på förrän han kom hem, stolt som en tupp, med granen. Den var extremt ful! Kan se granförsäljaren framför mig när han snurrar den fina sidan framför Paps hela tiden...

Min mor stirrar stumt på granen en lång stund, stegar sedan fram och tar den ifrån min far, kliver ut på balkongen på tredje våningen och hivar den ut på gården. Jag glömmer det aldrig...

Inte konstigt att man letar perfektion! Märkt för livet... men roligt var det.
//Farmskan


Kommentarer
Modern

Vilka påhopp i juletid. Paps har aldrig köpt julgran sedan dess...... (tror jag)

2012-12-18 @ 13:41:42
Elin

HAHAHAHA! Min bussresa blev helt plötsligt mycket roligare. Kan se Lasse framför mig! Stackarn.. Fin va den iaf :) ska bli spännande och se vilken färg den får gå i iår. Du kan väl låta den vara kvar tills jag kommer hem i år? Kärlek

2012-12-18 @ 17:21:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0