Lily Skrållan Signe

Kort men intensiv helg kan man väl säga... men ack så underbar! Maken hämtade mig på Kastrup på lördag lunch och sen körde vi hemåt Kristianstad. Shoppade lite mat till kvällen och sen bara hem och myste. Man var ju något seg efter gårdagskvällens julfest... Lite god mat och lite vin och sen bara mys i soffan med några av barnen som var hemma. Framåt kvällen kom sen finaste familjen och jag fick mysa med lill-fisen.
 
Dopet på söndagen gick jättefint och hon skrek bara precis när han hällde vatten på huvudet. Den blicken hon gav prästen efteråt när hon återigen var hos mamma var obetalbar. Hade hon kunnat ge honom fingret hade hon gjort det... den tjejen kommer att bli tuff (*ler*). De hade ju dessutom ordnat en överraskning... Dottern skulle sjunga och jag blev som vanligt så rörd att jag bölade hela låten igenom. En fin Disneysång var det och hon gjorde det hur bra som helst. Duktiga Elin! Sen lite fest med goda tårtor som lill-dottern hade bakat, de är duktiga våra barn. Men nu är hon i varje fall döpt, Lily Skrållan Signe...
 
 
Hon sov sig igenom hela festen dock, men eftersom jag skulle åka vidare direkt till Kastrup var jag tvungen att väcka henne och få lite kel innan jag stack. Men hon verkar lika glad för det...
 
Världens busväder ner till Kastrup så Dottern, som skulle åka till USA tidigt måndag morgon, bestämde sig för att åka med oss ner och "dygna" på flygplatsen. Galet... men med tanke på hur vädret var så var det nog rätt beslut trots allt. Mitt flyg var försenat tre timmar så jag kom inte iväg förrän strax efter elva på kvällen så när man öppnade dörren hemma i lägenheten runt ett och visste att man hade en lång dag på kontoret idag så... gäspar man. Tyckte knappt jag hunnit lägga mig innan klockan ringde.
 
Satt dessutom bredvid den största man jag nånsin sett. När han satt ner i stolen så kunde man inte fälla ner armstödet och hans mage nuddade stolen framför. Tjurnacke som... ja, jag vet inte vad... en tjur antar jag. Men men... han stånkade sig igenom hela resan... och jag med.
 
Ikväll blir det tidigt i säng
//Farmskan


Kommentarer
Maya

Gud vad söt! Och vacker du är!
Kram Maya

2012-12-15 @ 10:50:33
URL: http://mayashideout.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0