Nej tyvärr

Nej tyvärr Lena... jag är inte gravid! Herregud, jag är alldeles för gammal för sånt. Jag vill ha barnbarn! Bli farmor och mormor, färga håret blått, skämma bort barnbarnen något ofantligt, bära tjocka hudfärgade nylonstrumpor och fotriktiga skor... eller det kanske räcker att bara vara farmor. Så Lena... din oförskämda lilla sötnos... tyvärr inte.

Nåja, dagen har tillbringats i Lund och jag halkade ner där så sakteliga i morse. Märkte faktiskt inte att det var halt förrän jag kom in i själva Lund... då var det svårt att inte förstå när man gled förbi infarten till jobbet. Full fart hela dagen med en massa härliga möten. Det rör sig sakta framåt om än så långsamt. Det känns lite som om alla människor syr på en och samma tavla och att man hoppas att man får ett motiv till slut... Hmmm



När jag kom ut och skulle köra hem hade jag fått parkeringsböter. Det är otroligt dumt och onödigt med tanke på att jag har månadsbiljett. Hade helt enkelt glömt att lägga den i rutan. Så störigt!!! Inget bra sätt att börja fredagsmyset med. Men nu har jag fått pizza, lite rött vin och godiset ligger i skålen... jag mår bra!

Imorgon kväll... Björn Ranelid i Melodifestivalen. 1000 spänn på att han går vidare?

Listen to your heart!

//Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0