Skottdagen

29 februari idag... skottdagen... en extra dag detta år. Och jag kom faktiskt på mig själv att inte ha riktigt koll på hur och varför det är sådär. Då är internet underbart för där hittar man allt (*ler*). Säkert också mer eller mindre sant men jag fick i varje fall koll på att det har med månen att göra...

Det som i och för sig är ännu mera intressant, och som diskuterades på frukosten, är hur i hela fridens namn alla länder kommit överens om att den infaller just idag. När man inte kan komma överens om något annat menar jag. Satt man runt ett bord och funderade över vilken dag som skulle passa? Och vilka satt där då liksom? För min del hade jag gärna sett att vi fått en extra dag på sommaren... vintern är väl lång nog som den är ändå kan man tycka

Och idag får också alla tjejer enligt gammal tradition fria



Be aware out there!
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0