Copenlund

Fy för bubblan vad tidigt klockan ringde i morse. Jo, jag hade ställt den själv men ändå... man blir lika chockad varje gång och tror inte det är sant. Var ju hemma ganska sent också för det var ett jäkla väder på åsen när jag körde hem från Kastrup. Snöblandat regn och halt som bara den... krypa fram var nödvändigt. Sen får man ju tvunget försöka prata lite grand med maken också innan man går och lägger sig direkt.

Idag var det i varje fall en halvdag först i Köpenhamn och sen en halvdag i Lund. En riktig långdag också där vi skulle gå igenom alla kravspecifikationer för projektet och vara överens med IT om att vi nu var överens (*ler*). Sju obesvarade frågor som vi skall försöka besvara senast på tisdag sen hoppas jag verkligen att de kan dra igång med sin utveckling och att vi kan jobba med lite annat ett tag... för där finns en del att ta tag i om man säger så...

Vi är med lägenhet! Japp, nu är det klart att vi skall sälja och flytta och maken har varit i kontakt med mäklaren. Så nu kommer han på måndag och samtidigt skall vi skriva kontrakt på lägenheten. Har vi tur får vi kanske lite nya tapeter också innan inflyttning. Jag är lite sugen på andra luckor också i köket men vi får väl se... nu gäller det att sälja huset först och planera för det andra sen. Samtidigt jagar jag ju lägenhet i Amsterdam också så det är mycket bostadsfix just nu. Jag är lite utanför min trygghetszon och känner att det skakar rätt rejält och att allt som är känt och tryggt nu vänds upp och ner. Men man kanske behöver det ibland också... det lär väl framtiden utvisa.

Nu kommer det snart en skön helg, lite partaj, lite bjudmiddag och kanske en bio på söndag. Härligt, härligt... men först ännu en dag i Köpenhamn

Det här är en rätt skön låt med Amy Winehouse, håll till godo



//Farmskan


Kommentarer
Madde o Tia

Grattis till lägenheten, vi tror att det kommer bli jättebra! Och vi längtar till nästa helg, då får ni vila upp er här uppe och bli lite ompysslade så att ni orkar med allt nytt som händer!



Kram från oss <3

2012-01-19 @ 22:35:06
Pappa och Barbro

Grattis!!! Jättekul att Ni kommer till stan. Hoppas att allting ordnar sig till det bästa.Kramar från Pappa och Barbro.

2012-01-19 @ 23:10:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0