Wagamamas

Alltså vilket är värst - att ha möss på vinden eller att ha tomtar på loftet? Jag föredrar i detta fall att anses som helkorkad före att ha dessa äckliga kryp springandes uppe på vinden. Alla gånger, varje dag, varje sekund! När jag satt och åt frukost i morse hörde jag hur en mus sprang ovanför mig på vinden. Usch och fy vad jag hatar det... men som maken sa, så länge de håller sig där uppe får det ändå vara OK. Hmmm... allting är ju relativt!

Dagen har tillbringats först i Köpenhamn och sen tog vi kvällsflyget ner till Amsterdam och nu sitter vi här i loungen och jobbar efter en härlig kvällsmat på Wagamamas. Tror det är mitt nya favoritställe faktiskt. Japansk mat som smakar helt underbart.



Mäklaren har varit där hemma på besök och det verkade väl positivt. Tror att det kommer ut nu i nästa vecka till försäljning om allt går som det ska. Känns både spännande och lite skrämmande. Skrämmande är också ordet för min konversation med Skatteverket just nu, undrar hur många gånger man egentligen kan överklaga ett beslut. Sila mygg och svälj elefanter är ett passande uttryck för dom faktiskt!

En annan, högst intellektuell, fundering som jag hade idag:
Hur mycket luft är där i en fis?

Ni vet själv hur magen känns strax innan, så jag var helt enkelt bara tvungen att läsa lite om det. Visste ni förresten att det korrekta ordet är Flatulens? Har jag aldrig hört i hela mitt liv
-------------------------------------
Flatulens är ett utsläpp av en blandning av gaser som kommer ut ur ändtarmen. Denna blandning består till största del av kvävgas. Metangas och vätgas finns också med i utsläppet och till skillnad från kvävgas är dessa antändningsbara – vilket gör att även flatulensen är antändningsbar. Flatulens uppstår då anus utsätts för tryck. Flatulens uppstår bl a i tarmarna under jäsning av mat men orsakas också av att man sväljer luft. Det karakteristiska ljudet betingas av att ringmuskeln och i vissa fall skinkorna vibrerar. På grund av att flatulensen ofta innehåller små mängder svavelhaltiga gaser, till exempel svavelväte och merkaptaner, upplevs lukten ofta som en odör
---------------------------------------

Skinkorna vibrerar... man lär sig något nytt varje dag!
//Farmskan


Kommentarer
Manne

ja visst är det konstigt att de håller ihop än...så mycket s..t det varig mellan dem....

2012-01-23 @ 21:12:29
Elie

Du är galen kvinna, skrattar nästan sönder mig.Vilka funderingar du har.kram på dig

2012-01-24 @ 19:02:39
Stefan Färm

Vi i släkten Färm har i generationer studerat Flatulensen :-)

2012-01-24 @ 20:17:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0