Emil viner runt knuten

Tillbringat största delen av dagen i Köpenhamn, en dag som jag trodde skulle vara sista jobbedagen för denna veckan. Hade ju tänkt ta semester nu onsdag och torsdag. Men se det ville sig inte alls utan nu blir det jobb åtminstone en dag till, även den i Köpenhamn. OM, säger OM jag kan ta mig över Öresundsbron imorgon bitti. Kan säga att det var ruskigt blåsigt och otäckt att ta sig över i eftermiddags när jag körde hem. Hörde dessutom att en massa tåg var inställda i hela Skåne till följd av stormen... uttrycket "Det går som på räls" måste snart få en annan innebörd!!

Vad är det med alla dessa stormar...

Inte ens hunden vill ju gå ut. Men maken förbereder en brasa i källaren så skall strax gå ner och gosa mig trött och varm i en fåtölj tänkte jag.

Skall i varje fall bli skönt att vara ledig några dagar sen... tänkte städa, bädda rent, gå lite på stan, besöka kompisen Lena och bara vara helt avkopplad. Sova lite länge på morgonen och ladda batterierna inför våren. Kommer ju att bli lite resande fram och tillbaka till Amsterdam men det skall bli kul och spännande. Projektet är stort och ibland undrar man om man har koll på alla delar men det går inte att oroa sig för det heller... man får hålla tummarna och köra hårt tills det tar emot.

Nej, nu sprakar brasan... njuta!
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0