Hallå 2012

Vaknar med huvudvärken från helvetet. Nej nej, tro inget annat... jag körde igår. Men tyvärr är det en huvudvärk som varat nu i några dagar och som tydligen bestämt sig för att slå rot där bakom pannbenet. Irriterande... Hade en trevlig nyårskväll hemma hos Nisse & Rita och de bjöd på verkligt god mat. En trerätters meny som hette duga och som toppades med en underbar varmrätt, baconlindad filé med citronsås. Mums!!

Strax innan 12 gav vi oss ut för att tända våra fina lyktor... Nisse och maken gav sig ut medan vi började klä på oss. När vi kom ut hade de redan skickat iväg en. Nästa lyckades vi åtminstone få se och den tredje... ja den landade och brann upp inne i en gran. Det gick bra för oss verkligen (*ler*)



Rätt dimmigt ute så vi såg inte många raketer över stan heller som vi brukar, men vi hörde dom åtminstone. Firade in det nya året med champagne, en skiva äpple (för god hälsa under året) och en härlig ostbricka. Lugnt, sansat och mysigt! Tack vänner och söta Manne för en trevlig kväll!

Idag har jag återfört samtliga tomtar och änglar till loftet och det enda som återstår nu är ljusstakar och stjärnor. Någon vecka till sen får man börja längta efter våren istället. På tal om våren och blommor och sånt... alltså vad gör ni med sådana här. Så vackra när de blommar men sen... katastrof! Slänger ni dom eller låter ni dom stå i fönstret och sen anskrämliga ut. Tell me please!

  

Idag är det dock en ruggig dag och vi har precis haft ett litet besök här av lill-sonen med familj. Nu är de på väg hemåt igen och jag kan säga att i Färmska hemmet blir det spagetti och köttfärssås till mat, en film och soffläge under filt och bara degande. Imorgon är det jobbedag igen och jag och maken skall, åter igen, ta tag i våra liv. Han 12 kg och jag 6 kg... SÄG INGET!!!

Önskar er alla ett underbart 2012... om jag inte sagt det innan!

//Farmskan

PS! Ingemo... sök Farmskan


Kommentarer
Mamma

God fortsättning. Jag ställer dom i tvättstugan där dom inte syns. Vi kan se vem som gått ner flest kilo till våren. Kramis

2012-01-01 @ 18:12:29
Lena

Gör som din mamma, och vattna dem inte. Det tar inte lång tid förrän de blommar igen!!!

2012-01-01 @ 19:16:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0