Het och söt

Klockan var 01:38 när jag gick och la mig efter gårdagskvällens Grannfejd... det är en tid som inte är så vanlig längre i det Färmska hemmet, så man var lite trött i ögonen i morse. Men oj, vad kul vi hade. God mat, spel och dobbel, fika och gott att dricka. Mycket, mycket trevligt, precis som det brukar vara när vi möts och fightas. Och jepp... det gick riktigt bra.

Så förmiddagen tillbringades i soffan läsandes en hel bok, Viveca Stens "I natt är du död". En bra deckare och jag gillar hennes stil att skriva. Hann precis läsa sista sidan innan det var dags att göra sig i ordning och köra ner till Bror och familj på kalas. De två minsta töserna fyllde år och de bjöd på Chili con carne och Marängtårta... mmmm. Tror de tänkte lite på mig när de komponerade ihop det... Het och Söt. Man får väl drömma...

Har fått tips på en hemsida där man kan leta upp vilken låt som låg etta på Billboardlistan när man föddes. Helt oviktig information men ack så roligt. Min låt var "Big girls don't cry". Vet inte om det är signifikant eller bara nonsens... tror på det första. Maken hade "Rag doll"... trasdockan. Hmmm. Och så var jag ju tvungen att kolla ungarna också:
* Storsonen: Say, say, say - Paul Mc Cartney / Michael Jackson... Jaha ja
* Lillsonen: How will I know - Whitney Houston... Så sant
* Stordottern: Glory of love - Peter Cetera... Hmmm
* Dottern: Another day in Paradise - Phil Collins... Klockren
* Lilldottern: I will always love you - Whitney Houston... Jadå

Lite kul var det allt



Imorgon är det full vecka igen, slut på ledigheter och röda dagar på ett långt tag nu

//Farmskan


Kommentarer
Kusin P

Vill gärna veta vilken låt som låg etta när jag föddes. Eller var inte Billboard listan uppfunnen då?

2012-01-09 @ 13:33:02
Lena

Håller med Pia. Nu fick du igång oss på riktigt!! Känns som att det är viktigaste informationen ever.

2012-01-09 @ 14:46:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0