Inget för gourmanden

Vet ni vad det är för skillnad på en gourmet och en gourmand? Nej, det visste inte jag heller förrän vi hade spelat vårt fantastiska frågespel i julas. Men nu vet jag att en gourmet är en person som njuter av god mat och en gourmand är en person som njuter av mat... mycket mat. Kan säga att den personen hade inte varit så imponerad just nu hemma hos oss... Att gå på diet bestående av soppor gör inga underverk med kylskåpet om man säger så



Just nu rotar Dottern i frysen efter NÅGOT att äta... stackars barn

Har haft en lugn och skön dag, först sovmorgon och sen åkte jag och Ramsey till Paps & Babs och hälsade på en liten stund. I eftermiddag har jag varit hos bästaste Lena och fått lite ögonbryn plockade och lite nya fantastiska krämer och smink. Så snygg jag skall bli... Skall faktiskt ta och testa den nya duschkrämen om en stund eftersom jag tänkte lägga mig i ett varmt bad.

Ikväll är det lugna gatan, imorgon en sväng till farmor Signe

//Farmskan

PS! Anfall är faktiskt inte alltid bästa försvar... så idag har jag bitit mig i tungan


Kommentarer
Lena

Mysigt att du kom och hälsade på. Ha en go stund med buffing cremen nu.

Puss

2012-01-05 @ 18:54:48
Lena

Len o mjuk i skinnet nu?

2012-01-05 @ 22:26:46
Git

Bit inte så hårt i tungan, det är inget värt! Kram

2012-01-05 @ 22:33:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0